Europees Parlement gunt Softline Solutions Europese aanbesteding Software Asset Management

Nieuwegein // Antwerpen // Londen // Leipzig // München // Parijs // Wenen, 25-10-2016 – Softline Solutions, onafhankelijk markleider en Software Asset Management (SAM) expert, heeft de Europese aanbesteding voor Software Asset Management tools en aanvullende diensten van het Europees Parlement gegund gekregen. De raamovereenkomst tussen beide partijen vertegenwoordigt bijna 1 miljoen euro, waarvoor Softline Solutions de implementatie van de Software Asset Management tool en ondersteunende diensten levert en het Europees Parlement hiermee ondersteunt bij het opzetten van het Software Asset Management programma binnen het parlement.

“Wij zijn zeer verheugd dat het Europees Parlement Softline Solutions de Europese aanbesteding voor de levering van de Software Asset Management tool en aanvullende dienstverlening heeft gegund (PE/ITEC-SAM15) http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:303351-2016:TEXT:EN:HTML. De centraal gestelde doelstellingen voor de inrichting van het SAM programma van het Europees Parlement; compliance, cost control en governance sluiten naadloos aan op onze expertise en beproefde aanpak voor SAM.  De raamovereenkomst ligt volledig in lijn met onze ingezette weg naar verdere internationalisering en versteviging van ons imago als Europees SAM marktleider.”, zegt Dennis Montanje, Managing Director van Softline Solutions.

OVER SOFTLINE SOLUTIONS BENELUX

Het Software Asset Management portfolio van Softline Solutions creëert voor organisaties transparantie in software assets, waardoor kostenbesparingen en compliance gerealiseerd kunnen worden. Door de juiste combinatie van organisatie, proces en techniek, krijgt een organisatie optimale controle.

Softline Solutions biedt u jarenlange ervaring en deskundigheid op het gebied van implementatie van Software Asset Management (SAM). De consultants hebben ervaring opgedaan in complexe omgevingen van instellingen in heel Europa, van middelgrote organisaties tot multinationals, van commerciële organisaties tot overheidsinstellingen. Softline Solutions Benelux maakt onderdeel uit van de snel groeiende internationale Softline Group. Sinds 1983 is de Softline Group een gevestigde IT dienstverlener die aanhoudende groei laat zien door het oprichten van internationale filialen gericht op IT-consulting, IT-ondersteuning en SAM. Softline Solutions beschikt naast een Nederlandse en Belgische vestiging over verschillende vestigingen in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk en Frankrijk.

Softline Solutions is in 2014 & 2015 tot “Best in Class SAM Managed Service Provider” door Martin Thompson van het onafhankelijke platform “The ITAM Review”. In 2014, 2015 & 2016 is Softline Solutions daarnaast ook als “Flexera Software EMEA Best Performing Partner" uitgeroepen.

Voor meer informatie: www.softline-solutions.nl

Voor meer informatie en fotomateriaal kunt u contact opnemen met:

Stephanie Jansen-Fromberg
Marketing & PR Manager Benelux & UK