Softline Group opent een nieuwe vestiging in Oostenrijk

Nieuwegein // Antwerpen // Londen // Leipzig // München // Parijs // Wenen, 22.08.2016 – Softline Group, een internationale IT consultancy groep met focus op Software Asset Management (SAM), IT security, virtualisatie en infrastructuur management heeft recent een nieuwe vestiging geopend in Wenen. Na een succesvol eerste half jaar wordt vanaf heden ook in Oostenrijk aan additioneel marktpotentieel gewerkt.

De toekomstige Oostenrijkse Software Asset Management projecten zullen worden uitgevoerd door de ervaren en veelvuldig bekroonde Duitse SAM consultants van het internationale Softline Solutions team. Over de komende periode zal er overwogen worden om een lokale dochteronderneming op te richten in Oostenrijk.

Vanaf heden werkt Günter Lanz als vertegenwoordiger in Oostenrijk namens Softline Solutions GmbH. Zijn werkverleden bestaat uit werkgevers als Porsche Oostenrijk en Microsoft Oostenrijk, met als laatste functie Managing Director van Crayon AS waarvoor hij de lokale dochteronderneming Crayon Oostenrijk heeft opgezet. Zijn verantwoordelijkheid bestond grotendeels uit de verkoop van Microsoft licenties aan grote organisaties. Daarnaast was hij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de Oostenrijkse markt op het gebied van Software Asset Management, Audit Monitoring en aanvullende diensten.

"Het sterkst groeiende business segment van de Softline Group is Software Asset Management, met een omzetgroei van 18 procent in het 1e halfjaar van 2016 in vergelijking met 2015. Met Günter Lanz hebben wij een professional gevonden, waarvan wij overtuigd zijn om hetzelfde succes in Oostenrijk te kunnen voortzetten. De opening van een kantoor in Oostenrijk is een volgende belangrijke strategische stap om de internationale expertise van de Softline Group verder te benadrukken", zegt Martin Schaletzky, CEO van Softline Group.