Softline is “Best in Class SAM Managed Service Provider 2014”

De Softline Group, een onafhankelijke en internationale IT- consultancy organisatie gericht op Software Asset Management (SAM), IT Infrastructure Consulting en Managed Services, is benoemd als “Best in Class SAM Managed Service Provider 2014” door Martin Thompson van het onafhankelijke platform “The ITAM Review”.

Tijdens deze evaluatie wordt er gekeken naar de geboden services van negen toonaangevende SAM Managed Service Providers. De managed SAM as a Service oplossing van Softline is benoemd als "best in class" op basis van de hoogste totaalscore en het bieden van een goede mix van relevante expertise, praktijkgerichte methodologie en sterke klantreferenties.
Bedrijven werden beoordeeld op basis van hun expertise, hun benadering van SAM en de feedback die zij van klanten hebben ontvangen. De evaluaties zijn gebaseerd op interviews, referenties van klanten en schriftelijke input van leveranciers.

"Ik heb deze evaluatie benaderd alsof het mijn eigen geld betrof, of dat ik werkzaam zou zijn op een IT-afdeling en een dienstverlener moest inschakelen. Ik was onder de indruk van de pragmatische aanpak van Softline bij het helpen van klanten met SAM. Hun methodologie, ondersteund door ISO / IEC 19770-1 leidt klanten langs een model om de SAM volwassenheid in een organisatie te verbeteren. De “House of SAM” methodologie identificeert aandachtspunten in de bestaande infrastructuur en helpt daarnaast de klant een business case en SAM verbeterplan op te bouwen. De rapportage is zeer uitgebreid en actiegericht." zegt Martin Thompson van The ITAM Review in het verslag dat hier kan worden gedownload: download.itassetmanagement.net/sam-msp

"Beoordeeld worden als “best in class” door het onafhankelijke netwerkplatform voor ITAM Professionals “The ITAM Review”, benadrukt de kracht en hoge kwaliteit van serviceportfolio van onze SAM as a Service “SAMmanaged” dienstverlening die wij onze klanten bieden. Samen met het internationale Softline Software Asset Management team, ben ik erg trots op dit uitstekende resultaat. Het integreren van hoge kwaliteit SAM tooling met op ISO gebaseerde processen ligt aan de basis van onze “SAMmanaged” dienstverlening. De beoordeling in “The ITAM Review” onderschrijft de appreciatie van onze klanten.", aldus Dennis Montanje, Mangaging Director Softline Solutions Netherlands.