Softline Group en LeanIX kondigen partnership aan om klanten te helpen op hun weg naar digitale transformatie

Leipzig en Bonn, 30 juli 2021 – Softline Group, een in Europa gevestigd maar wereldwijd opererend IT consultancy organisatie die zich richt op IT Asset Management, Information & IT Security, Cloud & Future Datacentre en Digital Workplace, kondigt haar strategische partnerschap aan met LeanIX, het platform om de “Continuous Transformation Journey” te plannen en te beheren. Het partnership heeft als doel klanten te helpen slagen in hun digitale transformatie door hen in staat te stellen weloverwogen beslissingen te nemen over hun IT landschappen.

Het productportfolio van LeanIX is de perfecte aanvulling op de geïntegreerde oplossingen en diensten van Softline Group die erop gericht zijn om in IT Asset Management volwassenheid te groeien. De geautomatiseerde en datagestuurde benadering van Enterprise Architecture, SaaS, Cloud en DevOps van de organisatie ondersteunt de visie van Softline Group om de Europees IT Asset Management markleider te zijn. De uitbreiding van geïntegreerde diensten begeleidt klanten van strategisch ontwerp tot implementatie en zorgeloze IT operaties en -processen om Compliance, Control & Cost savings te realiseren.

"We zijn verheugd LeanIX te verwelkomen als nieuwe strategische technology partner om ons te helpen Compliance, Control & Cost savings te realiseren voor de IT van onze klanten. De technologie van LeanIX breidt de erkende expertise van Softline in IT Asset en IT Service Management uit met Enterprise Architecture Management mogelijkheden. Dit maakt een nog diepere, meer holistische kijk op organisatie, processen en onderliggende technologieën mogelijk. Wij zullen nieuwe mogelijkheden voor onze klanten kunnen ontsluiten door bestaande ITAM implementaties en -technologieën te combineren met de uitgebreide productportefeuille van LeanIX. Wij zien onze commitment naar Enterprise Architecture Management (EAM) als een cruciale volgende stap in het helpen van onze klanten om hun waarde creatie processen te evolueren", zegt Martin Schaletzky, CEO van de Softline Group.

"De samenwerking met Softline Group zal een enorme waarde opleveren voor klanten die hun digitale transformatie initiatieven willen uitbreiden", zegt Oliver Klein, Global Strategic Alliance Executive bij LeanIX. "Wij geloven dat het productportfolio van LeanIX, dat DevOps, SaaS en Enterprise Architectuur omspant, een geweldige aanvulling is op de huidige ITAM diensten die Softline Group aanbiedt. De combinatie biedt een breed scala aan diensten, ongeacht of de softwaremiddelen op locatie worden geëxploiteerd, afkomstig zijn van cloud service providers of worden gebruikt als SaaS toepassingen. Gezamenlijke klanten zullen dankzij deze samenwerking sneller, veiliger en met meer controle waarde kunnen leveren."

Over Softline Group

Softline Group is een pan-Europees en wereldwijd opererend IT consultancy organisatie, die zich richt op IT Asset Management, Information & IT Security, Cloud & Future Datacentre en Digital Workplace. Het hoofdkantoor van de groep is gevestigd in Duitsland, met kantoren in Leipzig, Wolfsburg en Aschheim (München), evenals in Nederland (Nieuwegein), België (Antwerpen) en het Verenigd Koninkrijk (Londen).

De Softline Group biedt zijn klanten geïntegreerde oplossingen om Compliance, Control & Cost savings voor hun IT te realiseren. De Softline Groep groeit duurzaam en heeft zich ontwikkeld tot een wereldwijd erkende consultancy organisatie. De groep is meervoudig bekroond en gecertificeerd implementatiepartner voor tal van software publishers en erkend door Gartner als "Challenger" in het 2021 Gartner® Magic QuadrantTM for SAM Managed Services.

In april 2021 heeft de in Londen gevestigde Softline International Group een meerderheidsaandeel verworven in Softline AG, waardoor een sterke gezamenlijke wereldwijde groei mogelijk wordt.

Over LeanIX

Het Continuous Transformation Platform® van LeanIX wordt vertrouwd door Corporate IT en Product IT om uitgebreide zichtbaarheid en superieure governance te bereiken. Wereldwijde klanten organiseren, plannen en beheren IT landschappen met de geautomatiseerde en datagedreven aanpak van LeanIX. Met het aanbod van Enterprise Architectuur-, SaaS-, Cloud- en DevOps-management helpt LeanIX organisaties goede beslissingen te nemen en transformaties te versnellen. LeanIX heeft wereldwijd honderden klanten, waaronder Adidas, Atlassian, Bosch, Dropbox, Santander of Workday. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Bonn, Duitsland, met kantoren in Boston, San Francisco en over de rest van de wereld.