Softline Group zet enorme wereldwijde stap en wordt erkend als een "Challenger" in de Gartner® Magic Quadrant™ voor SAM Managed Services

Softline Group, een Europees en wereldwijd opererend IT consultancy organisatie die zich richt op IT Asset Management, Information- en IT Security, Cloud & Future Datacentre en Digital Workplace, is door Gartner® erkend als een "Challenger" en maakt nu deel uit van de 11 erkende SAM Managed Service providers wereldwijd. Sinds Softline's toevoeging aan het Gartner® Magic QuadrantTM over wereldwijde spelers vorig jaar, is Softline erin geslaagd om 3 stappen omhoog te klimmen van "niche" naar de "challenger" positie op de wereldwijde schaal.

"We zijn erg enthousiast en trots op deze geweldige erkenning door Gartner® en de positie die we nu innemen in het Software Asset Management Magic QuadrantTM. Door onze krachten te bundelen met Softline International zijn we erin geslaagd om onze aanwezigheid wereldwijd uit te breiden, met een lokale vertegenwoordiging in meer dan 50 landen en SAM managed services resources in verschillende regio's, waaronder nu ook LATAM en APAC. Bovendien zijn we erin geslaagd om een belangrijke internationale stap te zetten met de toename van 6 extra reporting resources in 18 van de 31 markten die in dit Magic QuadrantTM worden beoordeeld, en de introductie van een internationaal bidteam in meerdere regio's om het prijsmechanisme te structureren", zegt Martin Schaletzky, CEO van de Softline Group.

"De basis van onze dienstverlening is ons unieke, op ISO/IEC gebaseerde raamwerk, "House of ITAM®" waarmee we organisaties begeleiden op hun reis naar een hoog ITAM-volwassenheidsniveau en hen helpen Compliance, Control en Cost savings te realiseren door hen de juiste selectie van managed services aan te bieden, voegt Schaletzky toe.

"Dit Magic QuadrantTM zal de markt helpen om een beter inzicht te krijgen in het speelveld van SAM Managed Services. Alle aanbieders hebben hun eigen set aan vaardigheden en benaderingen, die elk aansluiten bij een specifieke vraag. Volgens Gartner® hebben "Challengers"  laten zien dat zij een solide klantbasis hebben, die tevreden is met de services die zij leveren en dit sterkt ons alleen maar in onze overtuiging dat we op de juiste weg zijn: door ons continu te richten op de behoeften van de klant en met hen mee te gaan op hun specifieke, maar bovenal unieke SAM & ITAM reis", aldus Martin Schaletzky.

Ontvang nu uw gratis exemplaar van het 2021 Gartner® Magic QuadrantTM rapport voor Software Asset Management Managed Services

Gartner, Magic Quadrant for Software Asset Management Managed Services,Stephen White | Yoann Bianic | Rob Schafer,06 juli 2021
Gartner onderschrijft geen enkele leverancier, product of dienst die in zijn onderzoekspublicaties wordt beschreven, en adviseert technologiegebruikers niet om alleen die leveranciers te kiezen met de hoogste beoordelingen of andere aanduiding. De onderzoekspublicaties van Gartner bestaan uit de meningen van de onderzoeksorganisatie van Gartner en moeten niet worden opgevat als feitelijke verklaringen. Gartner wijst alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, met inbegrip van garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel, van de hand.

Gartner en Magic Quadrant zijn gedeponeerde handelsmerken van Gartner, Inc. en/of zijn filialen in de VS en in het buitenland en worden hier gebruikt met toestemming. Alle rechten voorbehouden.