Softline Group zet enorme wereldwijde stap en wordt erkend als "Challenger" in de wereldwijde top 7 van Gartner's Magic Quadrant voor SAM Managed Services

Leipzig, 14 juli 2021 – Softline Group, een Europees en wereldwijd opererend IT consultancy organisatie die zich richt op IT Asset Management, Information- en IT Security, Cloud & Future Datacentre en Digital Workplace, is door Gartner erkend als "Challenger" en maakt nu deel uit van de Top 7 van SAM Managed Service providers wereldwijd. Sinds Softline's toevoeging aan het Gartner Magic Quadrant over wereldwijde spelers vorig jaar, is Softline erin geslaagd om 3 stappen omhoog te klimmen van "niche" naar de "challenger" positie op de wereldwijde schaal.

"We zijn erg enthousiast en trots op deze geweldige erkenning door Gartner en de positie die we nu innemen in het Software Asset Management Magic Quadrant. Door onze krachten te bundelen met Softline International zijn we erin geslaagd om onze aanwezigheid wereldwijd uit te breiden, met een lokale vertegenwoordiging in meer dan 50 landen en SAM managed services resources in verschillende regio's, waaronder nu ook LATAM en APAC. Bovendien zijn we erin geslaagd om een belangrijke internationale stap te zetten met de toename van 6 extra reporting resources in 18 van de 31 markten die in dit Magic Quadrant worden beoordeeld, en de introductie van een internationaal bidteam in meerdere regio's om het prijsmechanisme te structureren", zegt Martin Schaletzky, CEO van de Softline Group.

In het Gartner Magic Quadrant rapport staat dat Softline Group een van de hoogste percentages van resource toename rapporteerde en tegelijkertijd investeringen heeft gedaan in SaaS management capability. "De basis van onze dienstverlening is ons unieke, op ISO/IEC gebaseerde raamwerk, "House of ITAM®" waarmee we organisaties begeleiden op hun reis naar een hoog ITAM-volwassenheidsniveau en hen helpen Compliance, Control en Cost savings te realiseren door hen de juiste selectie van managed services aan te bieden. Wij vinden het belangrijk om doorlopende voordelen te meten, potentiële besparingen op voorhand te identificeren en de prestaties te herbevestigen op basis van de verwachtingen, terwijl we gebruik maken van toegewijde service delivery managers. Een kwaliteit die ook door Gartner in het MQ-rapport goed wordt onderkend", voegt Schaletzky toe.

"Dit Magic Quadrant zal de markt helpen om een beter inzicht te krijgen in het speelveld van SAM Managed Services. Alle aanbieders hebben hun eigen set aan vaardigheden en benaderingen, die elk aansluiten bij een specifieke vraag. Waar ik persoonlijk het meest trots op ben, is het feit dat we de hoogste unieke klantgroei van alle aanbieders in het Magic Quadrant kunnen rapporteren, met opmerkelijke bijdragen uit EMEA en APAC, en dit sterkt ons alleen maar in onze overtuiging dat we op de juiste weg zijn: door ons continu te richten op de behoeften van de klant en met hen mee te gaan op hun specifieke, maar bovenal unieke SAM & ITAM reis", aldus Martin Schaletzky.

Ontvang nu uw gratis exemplaar van Gartner's 2021 Magic Quadrant rapport voor Software Asset Management Managed Services