Software Asset Management Expert // Over ons // Nieuws // Persbericht

Softline opent een nieuwe locatie in Wolfsburg en creëert 20 nieuwe banen

Leipzig, 27 mei 2019 - De Softline Group, een internationaal IT-consulting organisatie die zich richt op Software Asset Management (SAM) // IT Asset Management (ITAM), informatie- en IT-beveiliging, Digital Workplace en Cloud en Future Datacenter, heeft in mei 2019 een extra locatie geopend in Wolfsburg, Duitsland.

"Het aantal klantprojecten in de regio Noordwest-Duitsland neemt gestaag toe, wat leidde tot het idee om een extra kantoorlocatie in Wolfsburg te vestigen, naast onze Duitse Softline vestigingen in München en Leipzig. Tot dusver hebben onze experts uit de regio op verschillende locaties gewerkt", legt Managing Director Martin Schaletzky uit. "Dit gebeurde in sommige gevallen rechtstreeks bij de klant, maar in sommige gevallen ook in co-working spaces, dat wil zeggen in kantoren die we met andere bedrijven deelden.” Duidelijk werd echter dat de werknemers effectiever kunnen samenwerken vanuit hun eigen kantoor: "Nu we de nieuwe locatie in Wolfsburg hebben gevonden en kunnen we ons team hier samenbrengen," zegt Schaletzky.

Vanuit Wolfsburg-Reislingen wordt “new business” ontwikkeld in de stad zelf, maar ook in Hannover, Kassel en Göttingen. “De locatie Wolfsburg is zo belangrijk voor ons, omdat we vanaf hier veel beter kunnen werken in West-Duitsland, onze medewerkers zijn in korte tijd in Hamburg, Noord-Rijnland-Westfalen of Hessen.”, legt prof. Dr. Knut Löschke, voorzitter van de Raad van Commissarissen van Softline AG. “Vanuit Leipzig is het niet mogelijk om zoveel afspraken op één werkdag te realiseren.”

Softline Solutions GmbH is nu ook op zoek naar IT-experts voor de nieuwe locatie: “We willen onszelf niet zo strikt definiëren als het gaat om precieze professionele titels. In het kader van onze projecten behandelen we bijvoorbeeld softwareoplossingen, informatie- en IT-beveiliging en cloudtechnologieën en zijn op zoek naar actieve ondersteuning op deze gebieden.”, verklaart Alexander Schumann, lid van het management van Softline Solutions GmbH. “In ons nieuwe kantoor kunnen maximaal 40 werknemers op twee verdiepingen van in totaal 400 vierkante meter werken.”

Regina Richter is al een aantal jaar werkzaam als key account manager voor een belangrijke klant in de regio. Ze waardeert vooral de positieve werksfeer van haar collega's: “Dit goede humeur wordt ook door klanten waargenomen en gewaardeerd. We tutoyeren elkaar allemaal in het team, we barbecueën samen en als het moeilijk wordt, vinden we samen een oplossing. De gloednieuwe Softline VW up! is gaaf, de collega's kunnen zich altijd verplaatsen in de regio, waardoor werken leuker wordt." zegt de enthousiaste medewerkster. Tot 20 extra collega's kunnen nu hun loopbaan starten in het Softline-kantoor.

(Opening van het Softline Solutions-kantoor in Wolfsburg - Foto's: Max Patzig)