Verandering in de hoofdaandeelhoudersstructuur: Softline & Softline AG bundelen hun krachten om internationaal te groeien

Leipzig, 15 december 2020 – De Softline Group, een internationale IT consultancy organisatie die zich richt op Software Asset Management (SAM) en IT Asset Management (ITAM), Cloud and Future Datacenter, Informatie- en IT-Security en Digital Workplace, kondigt een verschuiving aan in haar belangrijkste aandeelhoudersstructuur.

Op 10 december 2020 heeft de huidige hoofdaandeelhouder, S.K. Management- und Beteiligungsgesellschaft GmbH (S.K.MB), een contract getekend om zijn aandeel van 63,38 procent van de aandelen van Softline AG te verkopen aan het wereldwijde bedrijf Softline International, met hoofdkantoor in Londen. Beide partijen verwachten dat de overdracht van de aandelen (closing) voltooid zal zijn op 31 maart 2021.

"Softline is een internationale IT-service organisatie met ca. 4.500 medewerkers, die niet alleen onze business begrijpt, maar ook succesvol actief is in meer dan 50 landen wereldwijd. De toekomstige toegang tot de regio's, markten en klanten van Softline biedt ons volledig nieuwe groei- en ontwikkelingsmogelijkheden op basis van onze expertise en ervaring, met name in onze kernportfolio's SAM en ITAM, Cloud, IT Security en Digital Workplace. We worden gewaardeerd om onze uitgebreide expertise en ervaring, met name op het gebied van Software Asset Management, maar zeker ook op het gebied van onze andere kernportfolio elementen. We gaan door met de uitvoering van ons driejarenplan dat in 2020 van start is gegaan, met nog meer potentieel voor gezamenlijke internationale groei en een grote kans om onze plannen voor de toekomst te overtreffen", zegt Martin Schaletzky, CEO van Softline AG.

Softline is verheugd om de krachten te bundelen met een toonaangevende IT & Software Asset Management organisatie. "Softline AG's consultancy competenties op het gebied van Software Asset Management en managed services zijn essentieel voor het beheer van cloud en steeds complexere software licenties. Hun aanpak helpt IT management bij het verbeteren en identificeren van tools en strategieën die IT effectief evalueren en beheren", zegt Igor Borovikov, voorzitter van Softline. "We zijn erg enthousiast over de nieuwe aanpak met Softline AG, het biedt toegang tot aanzienlijke expertise en vaardigheden, die in combinatie met onze verkoopdekking op de markt over de hele wereld, enorme groeimogelijkheden biedt voor de twee bedrijven. Het is een belangrijke strategische stap in Europa en de globalisering van ons bedrijf", voegt Borovikov toe.
Roy Harding, President bij Softline International, voegt toe: "We kijken ernaar uit om samen te werken met het managementteam van Softline AG om ten volle te profiteren van de groei die we zien in SAM en aanverwante diensten wereldwijd. Onze kans is om gebruik te maken van Softline AG's inhoudelijke experts en pre-sales ondersteuning om de sterke punten van Softline te onderbouwen in onze internationale activiteiten (in Oost-Europa, APAC, India en LATAM) om onze consulting en professionele dienstverlening uit te breiden en te laten groeien".