Wijziging in de aandeelhoudersstructuur van Softline AG

63,38 procent van de Softline aandelen overgedragen van S.K.MB aan Softline International // Softline AG en Softline International plannen gezamenlijke internationale groei

Leipzig, 14 april 2021 - Softline AG, moedermaatschappij van de internationaal actieve IT-consultancy organisatie Softline Group, met een focus op IT- en Software Asset Management, Cloud & Future Datacenter, Information- & IT Security, alsmede Digital Workplace, kondigt een wijziging aan in haar hoofdaandeelhoudersstructuur.

Reeds op 10 december 2020 tekende de toenmalige hoofdaandeelhouder S.K. Management- und Beteiligungsgesellschaft GmbH (S.K.MB) een overeenkomst om zijn belang in Softline AG (63,38 procent) te verkopen aan het wereldwijde IT organisatie Softline International, met hoofdkantoor in Londen. De overdracht van aandelen (closing) werd voltooid op 07 april 2021 en is daarom juridisch onmiddellijk van kracht.

"Wij willen S.K.MB bedanken voor de jarenlange vertrouwensvolle samenwerking. Tegelijkertijd kijken we ernaar uit om samen met onze nieuwe hoofdaandeelhouder Softline International - met wie we een wereldwijde IT organisatie met ongeveer 4.500 werknemers in 50 landen aan onze zijde hebben - verdere internationale markten te ontsluiten. In de afgelopen maanden zijn we al begonnen met het opstarten van gezamenlijke projecten waarin we onze uitgebreide expertise en ervaring met succes hebben kunnen inbrengen, met name op het gebied van Software Asset Management, maar ook in onze andere kernportfolio gebieden. De nauwe samenwerking met Softline International zal de Softline Group in de toekomst toegang verschaffen tot nieuwe regio's, markten en klanten en zo nieuwe kansen voor groei en ontwikkeling creëren. Ook voor onze hoofdaandeelhouder Softline International is de investering een belangrijke strategische stap richting Europa en daarmee richting verdere globalisering van de business in de kernmarkten van de Softline Group", aldus Martin Schaletzky, CEO van Softline AG.