Wijziging in de Raad van Commissarissen van Softline AG

Leipzig, 11 mei 2021 - Softline AG, moedermaatschappij van de internationaal actieve IT consultancy organisatie Softline Group, met een focus op IT & Software Asset Management, Cloud en Future Datacenter, Informatie en IT Security alsmede Digital Workplace, kondigt een wijziging in haar Raad van Commissarissen aan.

Op 7 april 2021 werd de overdracht van de aandelen (63,38 procent) van de voormalige hoofdaandeelhouder S.K. Management- und Beteiligungsgesellschaft GmbH (S.K.MB) aan de wereldwijde IT organisatie Softline International, met hoofdkantoor in Londen, afgerond. Het vorige lid van de Raad van Commissarissen, Florian Schulte (S.K.MB), heeft op 5 mei 2021 zijn mandaat neergelegd; Andrew Morrison (Softline International) werd tot zijn opvolger benoemd.

Andrew Morrison, Global Vice President Services & Solutions bij Softline International, kijkt uit naar zijn nieuwe rol als lid van de Raad van Commissarissen bij Softline AG: "Ik werk al bijna 25 jaar in de IT industrie, en een belangrijk aandachtspunt van mijn werk was het creëren en stimuleren van groei, het verhogen van de omzet en het uitbreiden van de marktrelevantie. Deze ervaring wil ik in, mijn functie als commissaris, ook graag inbrengen in de Softline Group in de vorm van aanbevelingen voor innovatie en bedrijfsgroei."

"We kijken uit naar de samenwerking met ons nieuwe lid van de Raad van Commissarissen Andrew Morrison van Softline International om de internationalisering van de Softline Group te stimuleren. Met onze nieuwe hoofdaandeelhouder hebben we een wereldwijd IT diensten organisatie met ongeveer 4.500 werknemers in 50 landen aan onze zijde, dit stelt ons in staat om wereldwijd verdere markten te ontsluiten en de diensten van Softline International op de lange termijn in onze Europese kernmarkten te vestigen", aldus Martin Schaletzky, CEO van Softline AG.

Over Softline AG

De Softline Group (Softline AG) is een pan-Europees, duurzaam groeiende IT consultancy organisatie met een focus op IT & Software Asset Management, Cloud en Future Datacenter, Informatie- en IT Security en Digital Workplace. Daarbij streeft het één doel na - het creëren van Compliance, Control & Cost savings voor de IT van hun klanten.

De groep bestaat uit het Duitse moederbedrijf Softline AG, met kantoren in Leipzig, Wolfsburg en München, en haar dochterondernemingen Softline Solutions Netherlands BV, Softline Solutions NV en Softline Solutions Ltd, met kantoren in Nederland (Nieuwegein), België (Antwerpen) en het Verenigd Koninkrijk (Londen). Voor meer informatie kunt u terecht op www.softline-group.com.

Over Softline International

Softline is een toonaangevende wereldwijde leverancier van informatietechnologie oplossingen en -diensten, die zich richt op opkomende markten in Oost-Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Softline helpt klanten met digitale transformatie en beschermt hun bedrijven met cybersecurity technologieën. De diensten van Softline omvatten end-to-end technologieoplossingen, publieke en private clouds, software- en hardwarelevering, en een breed scala aan bijbehorende diensten. De omzet van Softline bedroeg in 2019 meer dan 1,54 miljard dollar, met een groepsomzetgroei van 13,2 procent. Softline heeft vestigingen in 50 landen en 95 steden wereldwijd. Met meer dan 25 jaar ervaring is Softline erin geslaagd om snel te groeien en tegelijkertijd de technologische expertise en een bedrijfsmodel te consolideren dat alle opkomende markten omvat.

Softline werkt samen met meer dan 3.000 software- en hardwareleveranciers en heeft de hoogste partnerstatus bij alle grote partners. Softline biedt een uniek marketing- en verkoopkanaal aan onze partners in alle markten waar we actief zijn. Softline is altijd klantgericht en biedt merkonafhankelijke oplossingen die het best voldoen aan de behoeften van de klant. Voor meer informatie over Softline kunt u terecht op www.softline.com.