Software Asset Management Expert // Licentiemanagement voor Service Providers

Gespecialiseerde Licentiemanagement Services voor Service Providers

De sterk concurrerende markt voor MSP’s zet alle spelers onder druk om "agile" en "lean" te zijn. Het is zaak om licentiemanagement onder controle te hebben. Alleen volledige controle resulteert in accuratesse en efficiency bij de maandelijkse consumptie rapportages en gerelateerde processen. Gestroomlijnde factureringsprocessen rondom bijvoorbeeld Microsoft SPLA, minimaliseren niet alleen de inspanningen voor het creëren van accurate rapporten, ze beperken ook het risico op onvolledige facturering.

Softline Solutions' Licentiemanagement services speciaal voor Service Providers, de naam zegt het al: services speciaal ontwikkeld om MSP’s te helpen om hun uitdagingen aan te gaan. Daarnaast leveren ze toegevoegde waarde aan het dienstenaanbod voor de markt: eindklanten kunnen het actuele gebruik makkelijk achterhalen en zo hun software uitgaven optimaliseren. Alleen betalen voor wat er gebruikt wordt. 

De speciale Licentiemanagement services voor Service Providers zijn ontwikkeld rond Softline Solutions’ filosofie van het integreren van organisatie, proces en technologie, en is modulair gebouwd om aan specifieke behoeften te voldoen.

  • Services matrix
  • Service pakketten overzicht

Uitdagingen rondom het aanbieden van hosting & cloud diensten:

  • Meerdere vendoren met complexe licentieregels en hun metrieken

  • Het begrijpen van wat er gerapporteerd moet worden

  • Met CSP, SCA, License Mobility, Azure en reguliere SPLA wordt het vermogen om licenties te volgen meer complex

  • Het verzamelen van Inventory data

  • Maandelijkse rapportage is tijdrovend

  • Het volgen van licenties en gebruik kan complex en tijdrovend zijn

  • Dreiging van een audit

Gespecialiseerde technologie voor
licentie metrieken van MSP's

 

De technologie die ten grondslag ligt aan de service, is speciaal ontwikkeld voor de licentiemetrieken waar MSP’s mee te maken hebben, zoals bijvoorbeeld Microsoft SPLA.

 

Het managen van hun grote klantenbestand vereist effectieve processen, volledig inzicht in het gebruik per klant (maand-tot-maand) en een geautomatiseerd factureringsproces om accuratesse en effectiviteit te garanderen.

Ontdek de mogelijkheden